Dag 5 - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Geert en Henriette Kock - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Geert en Henriette Kock - WaarBenJij.nu

Dag 5

Blijf op de hoogte en volg Geert en Henriette

19 Juni 2015 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Eerst vanochtend maar een goed ontbijt genomen met spek en gebakken aardappeltjes zodat we een goede bodem hadden voor onze trip door Yosemite NP. Weg nr. 140 weer vervolgd en snel kwamen we bij de ingang van het park. Plattegrond meegekregen doorgereden richting Fiona pass wegnr. 120. We begrepen al snel dat het een mooi en bijzonder NP moest zijn met zijn bijzondere rotspartijen en valleien met ontzettend mooie vergezichten. Er waren wegwerkzaamheden aan de pass maar het nieuwe resultaat mag er zijn een prachtige laag asfalt waarop je als een vorst doorrijdt. Je moet natuurlijk wel goed je huiswerk gemaakt hebben want de P voor de Sequoia bomen zijn we voorbij gereden en daar kwamen we te laat achter. Verder was het van elke mijl genieten van diversiteit aan natuurschoon van cliffs tot rotsbloempjes en zelfs kwamen we kleine eekhoorntjes tegen. Leuk hoor en mooie foto's gemaakt. Natuurlijk hebben we pauzes ingelast bij bv een meer waar het goed toeven was en de nodige verkoeling bracht. Yosemite NP is een paradijs op aarde. Op het einde van de middag uiteindelijk aangekomen bij Mammoth Mountain Inn een skicentrum in de winter en ingechecked. We hebben weer open WiFi dus kunnen we onze verslagen weer bijwerken want helaas hebben we hier geen balkon om buiten te zitten.

• 20 Juni 2015 - 08:54

Ferenc:

Ondanks de mooie foto's die jullie sturen (ga daar vooral mee door!!) weet ik uit ervaring dat het niet datgene overbrengt hoe het daadwerkelijk is; nog vele tientallen malen mooier. Yosemity is echt mooi, sta stil bij het moment want er kont nig heel wat moois aan in de rest van jullie vakantie, want achteraf.... Lekker weertje zo te zien wat het nog aantrekkelijker maakt. Of is het te warm? Jammer van die gemiste Seqouias. Ergens bij dat meer (al is het op de kaart) de Wapama Falls gezien? Daar hebben wij destijds ons aan verkoeld. Veel plezier maar weer en leuk om de verslagen (en foto's) te lezen.

Wij zijn vrijdag naar het museum beeld en geluid geweest in Hilversum. Was errug leuk.

• 20 Juni 2015 - 16:57

Jan En Willie:

Zijn leuke verhalen die jullie schrijven. Zo krijgen we een goede indruk hoe het daar is.
    Inmiddels zijn de balcons hier geschilderd en staan de planten etc weer op hun plaats.