Dag 19 - Reisverslag uit Yellowstone Park, Verenigde Staten van Geert en Henriette Kock - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisverslag uit Yellowstone Park, Verenigde Staten van Geert en Henriette Kock - WaarBenJij.nu

Dag 19

Blijf op de hoogte en volg Geert en Henriette

03 Juli 2015 | Verenigde Staten, Yellowstone Park

Allereerst de fotos die niet overkomen, ik zou niet weten waarom. Dan de zanger van Jackson is Johnny Cash, daar kon ik gisteren niet opkomen. Dan vandaag..... Vertrokken uit Jackson met erg veel vertrouwen in een prachtige dag. Onderweg kwamen we al een kudde bisons tegen die in een wiland aan het grazen waren en we kwamen al in de sfeer. Het doorkruisen van het Teton NP was al een prachtige rit en waarschijnlijk een voorboden op wat zou komen. Via de zuidingang Yellowstone NP binnengereden, plattegrond ontvangen en we zouden overnachten in Lake Village gelegen aan het grootste en hoogst gelegen meer (2300 m) van Amerika. Maar we konden het niet laten allereerst te gaan naar The Old Faithful een geiser die nog steeds actief is. Een waar theater schouwspel liet deze geiser zien nadat we ca. 20 min. op hem hadden gewacht. En ja hoor daar begon hij te spuiten, schitterend !! Op film vastgelegd en fotos gemaakt, maar dit moet je beleven, eerts spanning opbouwen en dan spuiten. Nogmaals prachtig. Daar een wandeling gemaakt door een landschap wat niet te beschrijven is, links en rechts borrelende putjes (hier kookt werkelijk de aarde) een kleurrijke bodembedekking enfin echt om van te smullen. Op een middag heb ik zo'n 175 fotos gemaakt, het was gewoon prachtig om mee te mogen maken. En dan te weten dit is pas het begin we gaan nog 2 volle dagen genieten van Yellowstone NP maar vanmiddag kan niet meer kapot. Een topper sowieso !!